Friday, April 19, 2013

အာရံုမွသည္ ပညတ္ဆီသို႔

အာရံုမွသည္ ပညတ္ဆီသို႔
          ကၽြန္ေတာ္စိတ္ထဲမွာသိတယ္လို႔လည္းထင္ေနတယ္၊ လက္ေတြ႔လည္းေျပာဆုိသံုးစြဲေနတဲ႔ ေဝါဟာရတစ္ခုကို တကယ္ထဲထဲဝင္ဝင္သိရဲ့လားလို႔ စစ္ေမးခံရတဲ႔ခါမွာေဝဝါးသြားတာ ၊ ဒါကဘာလဲ ဆိုတာကိုေသခ်ာမသိတာ မ်ိဳးကို မၾကာခဏႀကံဳရပါတယ္။ ဖီလိုဆိုဖီ ရဲ့သမိုင္းေတြေလ႔လာၾကည့္ တဲ႔ခါမွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေၾကာင္႔ခုလို ျဖစ္ရသလဲဆိုတာကို သေဘာေပါက္လာတယ္။ ဘီစီ ၄၀၀ ေလာက္ က လူသားေတြဟာ ခု ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ေဝါဟာရေတြကို အဆင္သင္႔သံုးစြဲခြင္႔မရၾကပါဘူး ။ အေၾကာင္းအရာေတြ ၊ အေတြးအေခၚေတြ ၊ အရာဝထၳဳေတြ အသစ္အဆန္းေတြ႔လာတဲ႔ခါ ဒါကဘာလဲဆိုတာနာမည္ေပးဖို႔ ၊ အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုဖို႔ (တနည္း) ပညတ္ ဖို႔အတြက္ အသည္းအသန္ျငင္းခုန္ရပါတယ္။ ဥပမာ မရွိျခင္းဆိုတာဘာလဲ ၊ ယံုၾကည္မွုဆိုတာဘာလဲ ၊ ေရဆိုတာဘာလဲ ၊ ကမၻာဆိုတာဘာလဲ စသျဖင္႔ေပါ႔။ လူေတြဟာ အရာဝထၳဳ အသစ္ ၊ အေၾကာင္းအရာအသစ္ တစ္ခုကိုစတင္ေတြ႔ၿပီဆိုရင္ စစခ်င္းျဖစ္ေပၚတာက လူ႔ရဲ့အာရံုပါ ။ ဥပမာ အသီးေလးတစ္လံုးဆိုပါေတာ႔ လူေတြရဲ့ အာရံုမွာဘာစေပၚမလဲဆိုရင္လက္တစ္ဆုပ္ေလာက္ ဟာေလး ၊ အလံုးေလး ၊ အနီေရာင္ေလး ။ အဲဒီကေနတဆင္႔ ကိုင္ၾကည့္မယ္ ႏူးညံ့တဲ႔အထိေတြ႔ရွိတယ္ ၊ စားၾကည့္မယ္ .. ခ်ိဳစိမ္႔တဲ႔အရာသာရွိတယ္ ။ ေနာက္တဆင္႔ ဒါဟာဘာျဖစ္မလဲဆိုၿပီး လူေတြက ေတြးေတာၾကမယ္ ။ လူအာရံု ကေနတဆင္႔ အရာဝထၳဳ ၊ အေၾကာင္းရာတစ္ခုေပၚမွာ လူေတြကရလိုက္တဲ႔ နားလည္မွဳ ဆိုတာျဖစ္ေပၚတယ္။ နားလည္မွဳကေန တဆင္႔ တက္လို႔ နာမည္ေပးတာေတြ ၊သေကၤတျပဳတာေတြ ၊ တျခားသူေတြ နားလည္ဖို႔ အတြက္ အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုတာေတြလုပ္ၾကရတယ္။ ေစာေစာကအသီးေလးတစ္လံုးကို ပန္းသီးလို႔ နာမည္ေပးလိုက္သလိုမ်ိဳးေပါ႔ ။ နာမည္ေပး အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုမွဳေတြကမွတဆင္႔ က်ယ္ျပန္႔လာတဲ႔ခါ ၊ သီအိုရီေတြ ၊ ဥပေဒသေတြ ၊ သေဘာသဘာဝေတြ ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္။ဘာသာေရး ရွဳေထာင္႔ကပဲၾကည့္ၾကည့္ ၊ သိပၸံရွဳေထာင္႔ကပဲၾကည့္ၾကည့္ ပညတ္ဆိုတာ သူရဲ့မူလဘူတအရွိတရားနဲ႔ ကြဲလြဲႏိုင္တယ္ ၊ မွားယြင္းႏိုင္တယ္ ။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔ လူေတြရဲ့အာရံုမွာလာထင္တဲ႔နားလည္မွဳကေန တည္ေဆာက္ထားခဲ႔ၾကလို႔ပဲ ။ ဒီသေဘာတရား ကို သိပၸံေတြမေပၚခင္ ၊ အေတြးေခၚဖြင္႔ၿဖိဳးမွုေတြရဲ့အစလို႔ ေျပာရမဲ႔ ေဆာ႔ခေရတီးထက္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၅ ႏွစ္ ေလာက္ေစာၿပီး ဗုဒၶ က သိခဲ႔တယ္ဆိုတာေတြးၾကည့္ရင္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အံ႔ၾသဖို႔ေကာင္းလိုက္သလဲ ။





ေမာင္ေက်ာင္းသားနဲ႔သီအိုရီ

          ကၽြန္ေတာ္အပါဝင္ျမန္မာေက်ာင္းသား အေတာ္မ်ားမ်ားေျပာေလ႔ရွိၾကတဲ႔စကားတစ္ခြန္းက “practical လုပ္ဖို႔ပစၥည္းေတြမွမရွိတာ ၊ သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္ေတြဘယ္နားလည္မလဲ ၊ ဘယ္တတ္မလဲ” ဆိုတဲ႔စကားပါ။ တကယ္တမ္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဲဒီစကားကိုေျပာခဲ႔ၾကတာဟာ “သီအိုရီဆိုတာဘာလဲ ၊သီအိုရီေတြဘယ္လိုျဖစ္ေပၚလာသလဲ” ဆိုတာကိုမသိခဲ႔ၾကလို႔ ပါပဲ ။သက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္ေတြရဲ့ သီအိုရီကို concept မပါပဲ သင္ၾကားခဲ႔ၾကရလို႔ပါပဲ ။ whyဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းေတြ နာနာမေမးခဲ႔ၾကလို႔ပါပဲ ။ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြရဲ့ ဥပေဒသေတြကိုေလ႔လာၾကည့္တဲ႔ခါ Empirical law ႏွင္႔ fundamental law ဆိုၿပီး ၂ မ်ိဳးရွိတာေတြ႔ၾကရမွာပါ ။ Empirical lawဆိုတာ အေတြ႔အႀကံဳ ၊ စမ္းသပ္ခ်က္ တစ္ခုခုေပၚကေနရရွိလာတဲ႔ ဥပေဒသ မ်ိဳးပါ ၊ ဒါဟာဒီလိုအလုပ္လုပ္တယ္ လို႔ရွင္းျပႏိုင္ေပမဲ႔၊ဒါဟာဘာေၾကာင္႔ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေျပာမျပႏိုင္ဘူး။ ထင္သာျမင္သာတဲ႔ ဥပမာအေနနဲ႔ေျပာရရင္ ဂယ္လီလီယို ထုတ္ေဖာ္ခဲ႔တဲ႔ အရာဝထၳဳေတြ ေျမႀကီးေပၚက်တဲ႔ခါအခ်ိန္နဲ႔အကြာေဝးရဲ့ ဆက္ႏႊယ္ခ်က္ေပါ႔ ။ ဂယ္လီလီ ယို က ပစၥည္းေတြကိုအျမင္ကေနခ်ၾကည့္တယ္ ။ ၿပီးေတာ႔အခ်ိန္ကိုမွတ္သားတယ္ ။ ဘယ္ေလာက္အျမင္႔ကေနက်တဲ႔ခါ ၊ဘယ္ေလာက္ၾကာတယ္ဆိုၿပီးမွတ္သားတယ္ ။ ၿပီးေတာ႔ ဥပေဒသတစ္ခုထုတ္လိုက္တယ္ ။ d=10t^2 တဲ႔ ။ ေျမႀကီးေပၚက်တဲ႔ ၾကာခ်ိန္ ၂ ဆကို ၁၀ နဲ႔ ေျမွာက္ရင္ဘယ္ေလာက္ျမင္႔တယ္ဆိုတာ သိမယ္တဲ႔ ။ ဒါေပမဲ႔ ဘာေၾကာင္႔ ဆိုတာရွင္းမျပႏိုင္ခဲ႔ဘူး ။ Newtonကေတာ႔ ပန္းသီးေလး တစ္လံုး  ေျမႀကီးေပၚျပဳတ္က်တာကိုၾကည့္ၿပီး ၊ ဘာေၾကာင္႔ ေျမႀကီးေပၚ က်ရသလဲဆိုတာကို သူစဥ္းစားတယ္ ၊ေတြးေခၚတယ္ ။ စမ္းသပ္ေလ႔လာတယ္ ။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ႔ ပစၥည္းေတြ ေျမႀကီးေပၚက်တာဟာ gravitationalforce ေၾကာင္႔ဆိုတာ ေျပာျပႏိုင္ခဲ႔တယ္ ။ ပိုၿပီးက်ယ္ျပန္႔တဲ႔  Three laws of motion ဆိုတာေတြကိုထုတ္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ႔တယ္။ အဲဒီ ေလာေတြကေနတဆင္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူသားေတြဟာ ၿဂိဳလ္ေတြရဲ့တည္ရွိပံုေတြ ၊ဘာေၾကာင္႔တည္ေနသလဲဆိုတာေတြ နားလည္ႏိုင္ခြင္႔ရခဲ႔ၾကသလို ၊ အာကာသလြန္းပ်ံယာဥ္ေတြ ၊ေရာ႔ကတ္ေတြ ၊ ၿဂိဳလ္တုေတြ စတဲ႔ နည္းပညာ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမွုေတြလည္းျဖစ္ေပၚခဲ႔ရတယ္။ အေၾကာင္းအရာ ခ်ဥ္းကပ္မွဳခ်င္းကေတာ႔ အတူတူဆိုေပမဲ႔ ဂယ္လီလီယိုရဲ့ေဖာ္ထုတ္မွဳကိုemprirical law လို႔ေခၚၿပီးေတာ႔ ၊ နယူတန္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ႔တာကိုေတာ႔ fundamental lawလို႔ေခၚပါတယ္ ။ Practical ဟာ သစ္ပင္ကိုၾကည့္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၊ သီအိုရီဆိုတာကေတာ႔သစ္ေတာကိုၾကည့္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

လူသားမ်ားႏွင္႔ဆင္ျခင္သိ

        နယူတန္ ဟာ သူ႔ရဲ့ေမြးဖြားဇာတိရြာေလးကို ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ျပန္ေနရင္းေျမဆြဲအားနိယာမေတြ ၊ Three laws of motion ဆိုတာေတြကို ေဖာ္ထုတ္ရင္း နဲ႔အတူ MathematicalPrinciples of Natural Philosophyဆိုတာကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ေရးသားခဲ႔ပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြသခ်ာၤမွာသင္ခဲ႔ ၾကရတဲ႔ကဲကုလပ္စ္  ဆိုတဲ႔ အရာဟာ အဲဒီထဲမွာပါတာပါ ။ကဲကုလပ္စ္မွာ အဓိက က differentiate နဲ႔ integrate ေပါ႔ ။ differentiate ဆိုတာ ကခ်ံဳ႕ျခင္းသေဘာ ၊ Integrate ဆိုတာကေတာ႔ ခ်ဲ့ျခင္း သေဘာ လို႔ ေယဘုယ် ေျပာလို႔ရမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီသခ်ာၤ နည္းစနစ္ နဲ႔ အေတြးေခၚ concept တစ္ခုဘယ္လို ဆက္ႏႊယ္သလဲေနသလဲ ။ ဥပမာတစ္ခုေပါ႔ ဆန္တတင္း ထဲက ဆန္ေတြကိုကၽြန္ေတာ္တို႔ေရတြက္မယ္ဆိုပါေတာ႔ ။ ျဖစ္ႏိုင္ပါ႔မလား ။ဆန္တစ္တင္းမွာ ၁၆ ျပည္ရွိတယ္ ။ ၁ ျပည္မွာ ႏို႔ဆီဗူး ၈ လံုးရွိမယ္ ။ႏို႔ဆီဗူးတစ္လံုးမွာ လက္ဖက္ရည္ ပန္းကန္ ၄လံုးရွိမယ္(ခန္႔မွန္းေခ်)။ တင္းေတာင္းထဲကဆန္ေတြကိုေရတြက္ဖို႔ ထက္ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္တစ္လံုးထဲက ဆန္ေစ႔ေတြကိုေရတြက္ဖို႔ ဟာပိုမိုလြယ္ကူေစမွာပါ ။ လက္ဖက္ရည္ပန္းကန္လံုးတစ္ခုထဲက ဆန္ေစ႔ဟာ အေစ႔တစ္ေသာင္းရွိတယ္ဆိုပါေတာ႔ ၊ ႏို႔ဆီဗူးတစ္ဗူးအတြင္းမွာ ဆန္ေစ႔ေလးေသာင္းရွိမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ ဆန္တစ္ျပည္အတြင္းမွာေတာ႔ ဆန္ေစ႔ သံုးသိန္း၂ ေသာင္းရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ တင္းေတာင္းထဲမွာဆိုရင္ေတာ႔ ဆန္႔ေစ႔ ေပါင္း ငါးဆယ္႔တစ္သိန္း ၂ေသာင္းရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီဖရန္ရွိတ္နဲ႔ အင္တီဂရိတ္တို႔ရဲ့ ေယဘုယ် conceptေလးပါ ။

          အဲလိုနည္းေတြနဲ႔ပဲ infinity line ဆိုတ႔ဲအဆံုးစမဲ႔မ်ဥး္ေတြ ကို လူသားေတြက တစ္လက္မေလာက္စာရြက္ေလးေပၚမွာ မ်ဥ္းတိုေလးကိုမွ်ား ၂ ဖက္တပ္ၿပီး ခ်ံဳ႔ႏိုင္ခဲ႔ၾကတယ္။ မီးလံုးေလး ကေန အလင္းေရာင္လက္ကနည္းအထ ၊ အကြာေဝးတစ္ခုကေနစျမင္ရခ်ိန္ကိုမွတ္လို႔ အလင္းအလ်င္ကို လူေတြရွာတတ္ခဲ႔တယ္ ။ အဲဒီအလင္းအလ်င္ ကိုဆင္ျခင္သိနဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး ေနနဲ႔ ကမၻာၾကားဘယ္ေလာက္ကြာေဝးတယ္ဆိုတာကိုခန္႔မွန္းႏိုင္ခဲ႔ၾကတယ္ ။ ဆင္ျခင္သိကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ႔ပဲ ကမၻာရဲ့ပတ္လမ္းဟာဘယ္ေလာက္ရွည္လ်ားတယ္ ၊ ကမၻာႀကီးဟာ ဘယ္ေလာက္ အျမန္ႏွုန္းနဲ႔လည္ပတ္ေနတယ္ ။ရာသီဥတု ၄ ခုျဖစ္ေပၚေနလို႔ ကမၻာႀကီးရဲ့ ဝန္ရိုးဟာ ၂၃.၅ ဒီဂရီတိမ္းေစာင္းလည္ပတ္ေနတယ္ဆိုတာကို သိခဲ႔ၾကတယ္ ။ ဒီအရာေတြဟာ အတိုင္းတာတစ္ခု ၊အရာဝထၳဳတစ္ခုနဲ႔ လက္ေတြ႔တိုင္းတာၿပီးသိရွိခဲ႔ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး ။ ဆင္ျခင္သိ ေၾကာင္႔သိခဲ႔ရတဲ႔အရာေတြျဖစ္ပါတယ္ ။

          အေပၚမွာေျပာခဲ႔သလုိပါပဲပါရမီရွင္ေတြ ရဲ့ အာရံုသိကေန ၊ သူတို႔နားလည္မွဳျဖစ္လာတယ္။ သူတို႔ရဲ့ ေတြ႔ရွိမွုေတြ၊ နားလည္မွုေတြ ၊ ေတြးေခၚမွုေတြ ကုိ ခ်ံဳ႕ၿပီး ေတာ႔ အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုမွဳေတြ ၊အီေကြးရွင္းေတြ၊ေဖာ္ျမဴလာေတြ၊သီအိုရီေတြကိုေနာက္လူေတြဆီလက္ဆင္႔ကမ္းေပးၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြက အဲဒီသီအိုရီေတြကိုေလ႔လာတဲ႔ခါမွာ ဒါကဘာလဲ ၊ ဘယ္လိုအလုပ္လုပ္တာလဲ၊ ဘယ္ေနရာမွာသံုးတာလဲ ၊ ဘာေၾကာင္႔ျဖစ္ေပၚလာတာလဲ ၊ အဲဒီပညာရွင္ကဘယ္လိုေတြးေခၚခဲ႔တာလဲ ၊ ဘာေၾကာင္႔ အဲလုိေတြးေခၚခဲ႔တာလဲဆိုတာေတြကို ေလ႔လာမွုေတြ၊ဆင္ျခင္သိေတြနဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီး ျပန္ခ်ဲ့ ယူၾကရပါတယ္ ။ အဲဒီဆင္ျခင္သိ ၊ဆက္စပ္ေတြးေခၚႏိုင္မွဳဟာ လူသားေတြမွာသာလွ်င္ပိုင္ဆိုင္ေသာအရာျဖစ္ပါတယ္ ။

နည္းနည္းေစာင္႔ပါ၊ မ်ားမ်ားေမးပါ

          ကၽြန္ေတာ္တို႔ရွင္သန္ေနတဲ႔ေခတ္ႀကီးဟာIT ေခတ္ျဖစ္တဲ႔အတြက္ အရမ္းျမန္ဆန္ပါတယ္။ အၿပိဳင္ဆိုင္ေတြမ်ားသလို၊ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့ေတာင္းဆိုမွုေတြ၊စိန္ေခၚမွုေတြကလည္းအရမ္းမ်ားပါတယ္။ အရင္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုဖတ္မယ္ ဆိုရင္ အခ်ိန္ ၂ နာရီေလာက္ေပးရမယ္ ။အဲဒီ ၂ နာရီေလာက္အတြင္းမွာကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ေပးႏိုင္တဲ႔ ဗဟုသုတအေၾကာင္းရာတစ္ခုတေလပါခ်င္လည္းပါမယ္ ၊ ပါခ်င္မွလည္းပါမယ္ ။ ခုေခတ္မွာေတာ႔အဲလိုမဟုတ္ေတာ႔ဘူး အင္တာနက္မွာ လိုခ်င္တာေလးေရြးရွာ ေရြးဖတ္ နာရီဝက္ေလာက္အတြင္းမွာကိုသိခ်င္တာေလးေတြသိသြားၿပီ ။အရင္က ကိုယ္နဲ႔လက္လွမ္းမမွီတဲ႔ဖီးလ္တစ္ခုတည္းကအေၾကာင္းရာေတြ ၊ စာအုပ္ေတြဖတ္မယ္ဆိုရင္ ဟုိဟာေလးဖတ္ရႏိုးႏိုး ၊ဒီဟာေလးက ဟုတ္ႏိုးႏိုးျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ခုေခတ္မွာေတာ႔ social networkေတြကိုအသံုးခ်ၿပီး ဖိုရမ္ေတြ ၊ ဂရုေတြထဲမွာ ကိုယ္ေလ႔လာခ်င္တဲ႔ field ထဲမွာေရာက္ႏွင္႔ေနၿပီးသားလူေတြရဲ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြဖတ္ မယ္ ။ သူတို႔ဆီက အႀကံဥာဏ္ေတြေတာင္းခံၿပီးျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ သြားႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

          ဒါေပမဲ႔ေခတ္ရဲ့လ်င္ျမန္မွဳေနာက္ကို အသည္းသန္လိုက္ရင္းကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ပြန္းေတြ ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္သြားတတ္ၾကတယ္ ။ ႏိုင္ငံေရး ၊ ဘာသာေရး ၊ လူမွုေရး ကိစၥေတြမွာ ထစ္ခနည္းဆိုတာနဲ႔ဝင္ပါၿပီးသားျဖစ္သြားတာေတြ ၊ ေဗထိ ဆိုတာနဲ႔ကြဲၿပီးသားျဖစ္သြားတာမ်ိဳးေတြ ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳဖူးမွာပါ ။ အရာရာတိုင္းကို ကုိယ္ထိေတြ႔ ေနရတာေလးနဲ႔ ဆံုးျဖတ္လို႔မရပါဘူး ။ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကေခတ္တစ္ခုရဲ့ပါဝင္ကျပသူျဖစ္ေနတဲ႔ခ်ိန္မွာေနာက္နည္းနည္းဆုတ္ၾကည္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲ ၊ ဘာေၾကာင္႔လဲ ၊ ဘာေတြျဖစ္လာႏိုင္ေသးလဲ ဆိုတဲ႔ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြကိုအမ်ားႀကီးေမးဖို႔လိုပါတယ္ ။ အရာရာတိုင္းကို ကိုယ္႔အေတြ႔ ႀကံဳ ၊ စိတ္ခံစားမွုေတြနဲ႔ ေသခ်ာလို႔ မရပါဘူး ။ ေသခ်ာမွဳ အႏၱရာယ္ဆိုတာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုလည္း ဒုကၡေပးတတ္သလို၊ ကိုယ္ေနထိုင္ရာ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း ဒုကၡလွလွႀကီးေပးတတ္ပါတယ္။ေနာက္ဆုတ္ၾကည့္သင္႔ရင္ၾကည့္ရမယ္ ၊ ေဘးထြက္ၾကည့္သင္႔ရင္လည္းၾကည့္ရမယ္ ။ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ႔ အျမင္႔ကေန ၾကည့္ႏိုင္ရင္အေကာင္းဆံုးပါပဲ ။

          အျမင္႔ဆံုးကိုလည္းတက္လွမ္းၾကပါ၊ ေခတ္ရဲ့ေတာင္းဆိုမွဳ အတိုင္း မ်ားမ်ားလည္းေျပးၾကပါ။ သို႔ေပမဲ႔ ေခတ္ရဲ့သားေကာင္ေတြ၊ ပြန္းေတြ ၊ အသံုးခ်ခံေတြျဖစ္မသြားရေအာင္ လူသားေတြ မွာ သာပုိင္ဆိုင္တဲ႔ ဆက္စပ္ေတြးေခၚမွုကို မ်ားမ်ားလုပ္ၾကဖို႔လိုပါလိမ္႔မယ္ ။

မွတ္ခ်က္။ ။ (စိတ္ထဲရွိရာေတြ ေရးလိုက္တဲ႔အတြက္ အၿမီးအေမာက္ လည္းတည့္ခ်င္မွတည့္ပါလိမ္႔မယ္ ၊ကၽြန္ေတာ္ အသိမွား ၊ အမွတ္မွား တာမ်ားရွိခဲ႔ရင္လည္း ေထာက္ျပၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။)

(ရုပ္ဆိုး)

No comments:

Post a Comment