Tuesday, April 23, 2013

ေဘာ္စတြန္ဗုံးခြဲမႈႏွင့္ပတ္သက္သည့္ သမၼတ အုိဘားမားမိန္႔ခြန္း

Burma-Newselite
ေဘာ္စတြန္ဗုံးခြဲမႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသြားသူေတြအတြက္ ဘာသာေပါင္းစုံ ဆုေတာင္းပြဲတရပ္ ကုိ ေဘာ္စတြန္ျမိဳ႔မွာ ဒီကေန႔ က်င္းပခဲ့ရာမွာ သမၼတ အုိဘားမားတက္ေရာက္ျပီး စကားေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။ သူ႕မိန္႔ခြန္းကုိ ေလ့လာသူေတြက အေကာင္းဆုံးမိန္႔ခြန္းလုိ႔ မွတ္ခ်က္ေပးၾကပါတယ္။
မိနစ္ ၂၀ ၾကာမိန္႔ၾကားခဲ့တဲ့ သမၼတမိန္႔ခြန္းကုိ တတ္အားသေလာက္ ဘာသာျပန္ဆုိျပီး ဒီမွာရွယ္ေပးလုိက္ပါတယ္။ ဒီဘာသာျပန္ဆုိခ်က္ဟာ Burma-Newselite ရဲ႕ ျပန္ဆုိခ်က္သာျဖစ္ျပီး တရား၀င္ ဘာသာျပန္မႈမဟုတ္ေၾကာင္းပါ။ အမွားအယြင္း၊ မျပည့္စုံမႈမ်ား ရွိခဲ့ရင္ Burma-Newselite ရဲ႕ မွားယြင္းမႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။
မူရင္း အဂၤလိပ္ဘာသာကုိလည္း ေနာက္ဆုံးမွာ တြဲထဲ့ထားပါတယ္။
------------------------------------------------------------
--
တနလာၤေန႔မနက္မွာ ေဘာ္စတြန္ျမိဳ႔ေပၚေနေရာင္လႊမ္းျခံဳေနခဲ့ျပီး လူေတြၾကားမွာ ပန္းျခံေတြထဲမွာ ေႏြဦးက အစြမ္းကုန္စြင့္ေနခဲ့ပါတယ္လုိ႔ အစခ်ီျပီး သမၼတအုိဘားမားက ေဘာ္စတြန္အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။

.... ဒီလုိေန႔မ်ဳိးမွာ ရာေထာင္ခ်ီေနတဲ့ ေဘာ္စတြန္ျမိဳ႔သားေတြဟာ အေျပးသမားေတြကို ေရခြက္ကမ္းေပးဖုိ႔ အားေပးဖုိ႔ ျမိဳ႔တေလွ်ာက္ တန္းစီေနခဲ့ပါတယ္။ ေဘာ္စတြန္ျမိဳ႔ရဲ႕ အင္မတန္လွတဲ့ ေန႔တေန႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း တခ်ိန္က ကဗ်ာဆရာတဦးက ဒီျမိဳ႕ဟာ ရုိးရုိး ျမိဳ႕ေတာ္တခု တင္မဟုတ္ပါဘူး။ ေဘာ္စတြန္ဟာ ဂုဏ္က်က္သေရအေပါင္းနဲ႔ ခေျငာင္းတဲ့ ျမိဳ႕လုိ႔ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ရုတ္တရက္ အခ်ိန္တုိတုိအတြင္းမွာပဲ လွပတဲ့ေန႔တေန႔ဟာ
ေၾကမြလုိ႔သြားခဲ့ရပါတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ဆင္ႏြဲေနရာကေန ေၾကကြဲ၀မ္းနဲ စရာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္က်ေနာ္တုိ႔ အတူတကြ ဒီဆုံးရႈံးမႈေတြအတြက္ ဒီကေန႔ ဆုေတာင္း ေၾကကြဲ ၀မ္းနဲေနရပါျပီ။ ဒါေပမဲ့ ဒီ ျမိဳ႕ရဲ႕ ဂုဏ္ၾကက္သေရျပန္ျပီးတင္ႏုိင္ဖုိ႔၊ ျမိဳ႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ဟာ က်ဆင္းမသြားဘူး ဆုိတာျပသႏုိင္ဖုိ႔၊ ျမိဳ႔ရဲ႕ ၀ိဥာဏ္ဟာ ေတာက္ပေနဆဲဆုိတာ သိသာေအာင္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ဒီကေန႔ အတူရွိေနၾကတာလည္း ျဖစ္တယ္။

ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ပက္ထရစ္၊ ျမိဳ႔ေတာ္၀န္ မာနီႏုိ၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီး အုိမာေလးနဲ႔ အခုဒီကုိ ေရာက္ေနၾကတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား ၊ ျပည္နယ္မွဴး ရြမ္နီ၊ စ၀ိဗ္၊ ၀က္လ္နဲ႔ ဒုကာကီး၊ ကြန္ကရက္အဖြဲ႔၀င္မ်ား၊
ေဘာ္စတြန္ျမိဳ႔သားမ်ားနဲ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ႏွလုံးသားတစိတ္တပုိုင္းကုိ ဆုံးရႈံးလုိက္ရတဲ့ မိသားစုမ်ားခင္ဗ်ား၊ လူၾကီးမင္းတုိ႔ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈေတြ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ လူၾကီးမင္းတုိ႔ရဲ႕ သတၱိနဲ႔ ဂုဏ္သေရရွိမႈေတြ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာလုိပါတယ္။

က်ေနာ္ဟာ ဒီေနရာကုိ အေမရိကန္ျပည္သူေတြရဲ႕ကုိယ္စား ရုိးရုိးရွင္းရွင္း သတင္းစကား တခုနဲ႔ လာခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ တဦးတုိင္း တေယာက္တုိင္းဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ခ်စ္လွစြာေသာ
ျမိဳ႔ကုိတုိက္ခုိက္ခံရမႈအတြက္ ထိခုိက္ခံစားရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒီျမိဳ႔ဟာ က်ေနာ္တုိ႔ အားလုံးခ်စ္တဲ့ ျမိဳ႔ လည္း ျဖစ္လုိ႔ပါပဲ။
ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ျမိဳ႕ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ျမိဳ႕လုိ႔လည္း
ေျပာပါရေစ။ ဒီျမိဳ႔ဟာ အေမရိကန္နုိင္ငံရဲ႕ အထင္ကရျမိဳ႔တျမိဳ႕ ျဖစ္သလုိ ကမာၻ႔အၾကီးက်ယ္ဆုံး ျမိဳ႔ထဲကတျမိဳ႕လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေဘာ္စတြန္ဟာ ကမာၻကုိ ေႏြးေထြးစြာ လက္ခံၾကိဳဆုိတဲ့အတြက္လည္းပဲ ေဘာ္စတြန္ကုိ ကမာၻက အေတာ္သိေနၾကတာပါ။

ျပီးခဲ့တဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္အဆက္ဆက္မွာ ေဘာ္စတြန္ဟာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံရဲ႕ကမ္းေျခကုိ အသစ္အသစ္ေရာက္လာၾကသူေတြကို အဆက္မျပတ္ၾကိဳဆုိေနခဲ့ပါတယ္။ ဒီေရႊ႕ေျပာင္းလာၾကသူေတြက ဒီျမိဳ႕၊ ဒီနယ္ ဒီႏုိင္ငံကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ သစ္လြင္ျဖတ္လတ္ေနေစခဲ့ ပါတယ္။

ေဆာင္းဦးကာလေတြမွာ အေမရိကန္ႏုိင္ငံတခြင္နဲ႔ တကမာၻလုံးက
ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြကို ေဘာ္စတြန္က ၾကိဳဆုိခဲ့တယ္။
ေႏြဦးကာလတုိင္းမွာလည္း ခင္ဗ်ားက သူတုိ႕ကို ပညာအျပည့္နဲ႔ ကမာၻၾကီးထဲကုိ ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့တယ္။
ေဘာ္စတြန္ကေန ျဖန္႔က်က္ေပးလုိက္တဲ့သူတဦးဟာ လူသားတဦးအေနနဲ႔ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ပညာရပ္တုိင္းမွာ ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္သူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဘာ္စတြန္ေရ၊ ခင္ဗ်ားဟာ တႏွစ္ျပီး တႏွစ္ အႏုပညာ၊ သိပံၸ၊ သုေတသနနယ္ေတြမွာ အထူးခၽြန္ဆုံးသူေတြကိုလည္း ဖိတ္ေခၚခဲ့ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အႏုပညာခမ္းမၾကီးေတြ၊ ေဆးရုံေတြ၊ ဓာတ္ခြဲခန္းေတြထဲမွာ အေတြးအျမင္ေတြ ဖလွယ္ျပီး ကမာၻၾကီးကုိ တေပါင္းတစည္းထဲရွိေအာင္ လုပ္ခဲ့တယ္။

ေနာက္ျပီး ဧျပီလရဲ႕ တတိယေျမာက္ တနလၤာေန႔တုိင္းမွာလည္း ခင္ဗ်ားဟာ ကမာၻအရပ္ရပ္က လူမ်ဳးိစုံ ဘာသာစုံ အရြယ္စုံက ေယာက္်ား မိန္းမေတြကုိ စုစည္းျပီး ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈေတြအတြက္ ဒီလုိေကာင္းမြန္တဲ့အားကစား
ျပိဳင္ပြဲေတြ အတြက္ ဖိတ္ေခၚခဲ့တယ္။ ကုိယ္စားျပဳမႈေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔
ေဟာဟုိက အလံေတြဟာ ပန္း၀င္တဲ့မ်ဥ္းေပၚမွာ ပ်ံ၀ဲလုိ႔ေနခဲ့ပါတယ္။

လူေတြက ေဘာ္စတြန္ကုိ တရက္ပဲလာလာ၊ ႏွစ္ရွည္လမ်ားပဲ ေနေန သူတုိ႔ျပန္ၾကတဲ့အခါမွာ သူတုိ႔ရင္ထဲမွာ ဒီျမိဳ႔ရဲ႕ တစိတ္တပုိင္းက တြယ္ညွိလုိ႔ ပါသြားခဲ့တာပါ။ ဒီေတာ့ ေဘာ္စတြန္ကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ျမိဳ႔လုိ႔ ဆုိေပမဲ့ က်ေနာ္တုိ႔လည္း နဲနဲေလးေတာ့ျဖင့္ ဆုိင္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာခြင့္ေပးပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေဘာ္စတြန္ရဲ႕ တစိတ္တပုိင္းက က်ေနာ္ရင္ထဲမွာ က်န္ရွိေနလို႔ပါပဲ။ ခင္ဗ်ားဟာ ျမစ္တဖက္ကမ္းကလာတဲ့ က်ေနာ့္ကုိ ဥပေဒေက်ာင္းသားေလးတေယာက္ အေနနဲ႔ လက္ခံၾကိဳဆုိခဲ့ပါတယ္။ မီရွယ္ကုိလည္း ဒီလုိပဲ ၾကိဳခဲ့ပါတယ္။ ျပည္နယ္ အမတ္ဘ၀နဲ႔ လူတခ်ဳိ႕ကပဲ က်ေနာ့္နာမယ္ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံထြက္ႏုိင္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ကလည္း ညီလာခံတခုမွာ ခင္ဗ်ားဟာ က်ေနာ့္ကုိ လက္ကမ္းၾကိဳခဲ့ပါတယ္။

ခင္ဗ်ားတုိ႔လုိပဲ မီရွယ္နဲ႔ က်ေနာ္ ဒီလမ္းမေတြမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လုိပဲ ဒီေနရာကုိ က်ေနာ္တုိ႔ သိပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ခင္ဗ်ားတုိ႔လုိပဲ ဒီေၾကကြဲဖြယ္ရာအခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔နဲ႔အတူ တြဲျပီး ဒီလုိေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေဘာ္စတြန္ေရ၊ ခင္ဗ်ားဟာ က်ေနာ့္အိမ္ပါ။ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးအတြက္ တနလၤာေန႔က ျဖစ္ခဲ့တာဟာ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။ ဒါဟာ က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ျဖစ္သြားပါျပီ။

ဒီကေန႔ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဆုေတာင္းေမတၱာေတြဟာ မက္ဖုိ႔က ကင္းပဲလ္ရဲ႕ မိသားစုအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔လည္း ဒီမွာ ရွိေနပါတယ္။ သူတုိ႔သမီး ခရစ္တယ္ဟာ အျမဲတန္း ျပဳံးရႊင္ေနခဲ့တဲ့သူပါ။ သူ႕ကိုသိခဲ့သူေတြေျပာျပတာကေတာ့ ဆံပင္နီနီ၊ မွဲ႔ေျခာက္ေလးေတြနဲ႔ အျမဲလုိသူ႕စိတ္ထဲရွိတာေျပာတတ္တဲ့ မိန္းကေလးဟာ အင္မတန္လွပပါတယ္။ တခါတေလနဲနဲေတာ့ အသံက်ယ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္းသူ႔ကုိ လူတုိင္းက ခ်စ္ၾကတာပါတဲ့။ ေနာက္လမွာ သူဟာ အသက္ ၃၀ ျပည့္မွာပါ။ သူ႔မိခင္ မ်က္ရည္ၾကားက ေျပာသလုိပါပဲ။
ျဖစ္ခဲ့တာက နားကုိမလည္ႏုိင္စရာပါပဲ။

ဒီျမဳ႔ိကေန ေပးေ၀ႏုိင္တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ရရွိေစဖုိ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ သမီး လင္ဇီကုိ ေဘာ္စတြန္တကၠသုိလ္ကုိ လႊတ္ခဲ့တဲ့ တရုတ္ႏုိင္ငံက Lu မိသားစုအတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဆုေတာင္းေမတၱာေတြကုိ ပုိ႔သပါတယ္။
သူဟာ အိမ္နဲ႔ ေ၀းကြာေနတဲ့ အသက္ ၂၃ ႏွစ္ အရြယ္ ေက်ာင္းသူ တေယာက္ပါ။ သမုဒၵရာၾကီးရဲ႕ ႏွစ္ဘက္စလုံးမွာရွိေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြ မိသားစုေတြရဲ႕ ႏွလုံးေၾကကြဲမႈေတြထဲမွာပဲ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ လူသားေတြ မွ်ေ၀ခံစားေနရတဲ့ အျဖစ္ကုိ သတိျပဳမိရပါတယ္။

ျပန္လည္နလံထူႏုိင္ဖုိ႔ ၾကိဳးပန္းေနၾကတဲ့ ေဒၚခ်က္စတာက ရစ္ခ်တ္မိသားစုနဲ႔လည္း က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဆုေတာင္းေမတၱာ ရွိေနပါတယ္။ ဒဲနီးနဲ႔ သမီးငယ္ ဂ်ိန္းအတြက္လည္း ဆုေတာင္းပါတယ္။
ေတာက္ပတဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ အားရပါးရျပံဳးရယ္ေနတဲ့ ၈ ႏွစ္သားေလး မာတင္အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ႏွလုံးေတြ ေၾကကြဲရပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေနာက္ဆုံးနာရီကေတာ့ ၈ ႏွစ္သားေလးအတြက္ အင္မတန္မွ ျပည့္စုံေနခဲ့တာပါ။ သူ႔မိသားစုနဲ႔ အားကစားပြဲမွာ ေရခဲမုန္႔စားျပီးေတာ့ေပါ့။
ဒီကေလးရဲ႕ ပုံရိပ္ဟာ က်ေနာ္တုိ႔ ရင္ထဲမွာ ကာလရွည္ၾကာ က်န္ရစ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျမဲတန္းျပံဳးရယ္ေနတာေတြ၊ ပုိစတာအျပာေရာင္ေပၚမွာ ေရးခဲ့တဲ့ သူ႔ဆုေတာင္းေတြ၊ ဘာတဲ့... လူေတြကုိနာက်င္ေအာင္မလုပ္ၾကပါနဲ႔။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ လုိလားတယ္။ လူေတြကုိနာက်င္ေအာင္ မလုပ္ၾကပါနဲ႔။ ျငိမ္းခ်ိမ္းေရးကုိ လုိလားတယ္တဲ့။

က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဆုေတာင္းမႈေတြဟာ ထိခုိက္ဒဏ္ရာရသူေတြနဲ႔အတူ ရွိေနပါတယ္။ အခ်ဳိ႔ဆုိရင္ အေတာ္ဒဏ္ရာျပင္းထန္ၾကတာပါ။ အေတာ္မ်ားမ်ားက က်ေနာ္တုိ႔ဒီမွာ စုေ၀းေနၾကတာကုိ သူတုိ႔ရဲ႕ အိပ္ရာေပၚကေန ၾကည့္ရႈေနၾကမယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔ကို သိေစခ်င္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ျပန္လည္နလံထူႏုိင္ဖုိ႔ ခရီးၾကမ္းၾကီးကုိ စတင္ေနခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ ျမိဳ႔ဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔နဲ႔အတူ ရွိေနပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ နယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ႏုိင္ငံက ခင္ဗ်ားတုိ႔နဲ႔ အတူ ရွိေနပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ျပန္ျပီး ရပ္ႏုိင္ ေလွ်ာက္ႏုိင္ ေျပးႏုိင္တဲ့အခ်ိန္အထိ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔နဲ႔ အတူ ရွိေနမွာပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ျပန္ျပီး ေျပးႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္အထိပါ။ ဒီအေပၚမွာ က်ေနာ္ သံသယမရွိပါဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ျပန္ျပီး ေျပးၾကအုန္းမွာပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒါဟာ ေဘာ္စတြန္သားေတြမုိ႔ပါ။

ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာ ဒီလုိ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳပ္စြာ က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ ဘယ္သူ႔ကုိမဆုိ တြန္းလွန္တုန္႔ျပန္လုိက္တဲ့ အေကာင္းဆုံး အေျဖပါပဲ။
က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေၾကာက္လန္႔သြားေအာင္လုပ္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားတယ္ဆုိရင္၊ အၾကမ္းဖက္တယ္ဆုိရင္၊ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အေမရိကန္ ျဖစ္ေစတဲ့ တန္္ဖိုးေတြကေန လွႈပ္ခါခ်ဖုိ႔ ၾကံစီတယ္ဆုိရင္ေတာ့ အခုေလာက္ဆုိရင္ သူတုိ႔လည္း ရွငး္ရွင္းလင္းလင္း သိေလာက္ပါျပီ။ သူတုိ႔ ေနရာအေရြးမွားသြားတယ္ဆုိတာ။ ေဘာ္စတြန္မွာမွ ဒါမ်ဳိး မရဘူး။ ေဘာ္စတြန္ကုိ ဒီလုိလုပ္ဖုိ႔ မရဘူး။

မေကာင္းဆုိး၀ါးမႈေတြနဲ႔ရင္ဆုိင္ရတဲ့အခါမွာ အေမရိကန္ဟာ
ေကာင္းျမတ္မႈေတြကိုသာ ျမွင့္တင္တယ္ဆုိတာကုိ ေဘာ္စတြန္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ျပသခဲ့ပါျပီ။ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳပ္မႈကုိေတြ႔ခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔က သနားစာနာမႈကုိ ေရြးပါတယ္။ အပစ္မဲ့သူေတြကို ေသေၾကေအာင္ ဖန္တီးသူေတြေရွ႕ေမွာက္မွာ က်ေနာ္တုိ႔က ကယ္ဆယ္ဖုိ႔၊ ႏွစ္သိမ့္ဖုိ႔နဲ႔ ကုစားေပးဖုိ႔ကုိ ေရြးခ်ယ္ပါတယ္။ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ေရြးပါတယ္။ ခ်စ္ခင္မႈကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ေရြးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ က်မ္းစာေတြက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ သင္ပါတယ္။ ဘုရားသခင္ဟာ က်ေနာ္တုိ႔ကို အေၾကာက္တရားနဲ႔ တြန္႔ဆုတ္တဲ့ ၀ိဥာဏ္ေတြ မေပးခဲ့ပါဘူး။ သူေပးခဲ့တာက ခြန္အား၊ ေမတၱာနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းတဲ့ စည္းကမ္း ခံယူခ်က္ေတြပါ။ ဒီရက္ပုိင္းေတြမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဒီစိတ္ဓာတ္ေတြကို ျပသခဲ့ၾကတယ္။

ဆရာ၀န္ေတြ၊ သူနာျပဳေတြ၊ ရဲ၀န္ထမ္းေတြ၊ မီးသတ္သမားေတြ၊ အေရးေပၚလုပ္သားေတြ၊ အေစာင့္အၾကပ္ေတြက
ေပါက္ကြဲမႈေတြထဲက ေျပး၀င္ျပီး ဒဏ္ရာရေနတဲ့သူေတြကုိ ကုသကူညီတာ - ဒါဟာ ကုိယ္ပုိင္ခံယူခ်က္ပါ။ အေမာဆုိ႔ေနတဲ့ အေျပးသမားေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔ တပ္ဖြဲ႔၀င္ေတြနဲ႔စစ္ျပန္ေတြအပါအ၀င္ ဒီလုိ အစုလုိက္အျပဳလုိက္
ေသေၾကေအာင္ အၾကမ္းဖက္တာေတြကုိ ဒီလမ္းမေတြေပၚမွာ ျမင္ရမယ္လုိ႔ ဘယ္တုန္းကမွ မေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့သူေတြ၊ ဒီလူေတြက ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္းပဲ ဒဏ္ရာရသူေတြကုိ ၀င္ကူခဲ့ၾကတာေတြက ဒါက တကဲ့ အင္အားေတြပါ။ ေဘာ္စတြန္ျမိဳ႔သားေတြက ဒဏ္ရာရသူေတြကို သူတုိ႔လက္နဲ႔ သယ္ပုိးေပးခဲ့တာ၊ ေရနဲ႔ အေႏြးေစာင္ေတြ ကမ္းေပးခဲ့တာ၊ ေသြးလွဴဖုိ႔ တန္းစီေစာင့္ဆုိင္းေနခဲ့တာ၊ ကုိယ္နဲ႔ မသိတဲ့ သူစိမ္းေတြကုိ အိမ္မွာလက္ခံေပးခဲ့တာ၊ မိသားစုနဲ႔ ကြဲသြားသူေတြကုိ သူတုိ႔ အိမ္ေတြကို ကူညီပုိ႔ေဆာင္ေပးခဲ့ၾကတာ - ဒါေတြက ေမတၱာေတြပါ။

ဒါဟာ က်ေနာ္တုိ႔ျပည္သူေတြကို အႏၱရာယ္ျပဳမဲ့သူေတြ၊ ေဖာက္ခြဲအၾကမ္းဖက္သူေတြဆီကို က်ေနာ္တုိ႔ကေန ေပးပုိ႔တဲ့ သတင္းစကားပါပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ က်ေနာ္တို႔ ရွာေတြ႔မွာပါ။ တရားဥပေဒအရ အေရးယူစီရင္ခံရမွာကလည္း အေသအခ်ာပါပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ေတြ႔မွာပါပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕က်ဴးလြန္မႈအေပၚ တာ၀န္ယူရမွာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီထက္ပုိတာကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ မွန္ကန္တဲ့ သစၥာတရားျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္ျပီး ပြင့္လင္းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ ပုိျပီးေတာ့ ခုိင္မာဖြံ႔ျဖိဳးလာတယ္၊ ဒါဟာဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဘုရားသခင္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အေၾကာက္တရားနဲ႔ တြန္႔ဆုတ္တဲ့ ၀ိဥာဏ္ေတြ မေပးခဲ့ဘဲ ခြန္အား၊ ေမတၱာနဲ႔ ခံယူခ်က္ေတြကုိ ေပးခဲ့လုိ႔ ပါပဲ။

သူရဲ႕ မသန္စြမ္းတဲ့သားျဖစ္သူ ရိခ္ကုိ ေဘာ္စတြန္ ၃၁ ၾကိမ္ေျမာက္ မာရသြန္မွာ တြန္းျပီး ေျပးခဲ့ဖူးတဲ့ အသက္ ၇၈ ႏွစ္အရြယ္ ဘီလ္အီဖရစ္လုိပါပဲ၊ ဒီလုိအျဖစ္က က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးကုိ ရပ္တန္႔သြားေအာင္လုပ္လုိ႔ မရပါဘူး။ မရပါဘူး။ ဒါက ေဘာ္စတြန္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိ သင္ေပးလုိက္တဲ့ အရာပါ။ ပူပင္ေၾကာင့္ၾကမေနဘဲ နာက်င္ေနရင္ေတာင္ လဲက်မသြားဘဲ ဆက္တြန္းဖုိ႔၊ ေတာင့္ခံထားဖုိ႔ ခင္ဗ်ားက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ သတိေပးေနတာပါ ေဘာ္စတြန္ခင္ဗ်ား။

က်ေနာ္တုိ႔ ေမာပန္းနာက်င္ေနတာခ်ိန္မွာေတာင္ က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာ ရွိမယ္လုိ႔ေတာင္ ထင္မထားတဲ့ အင္အားေတြကုိရယူျပီး က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ဆက္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ပါတယ္။ ျပိဳင္ပြဲကုိ အဆုံးတုိင္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ပါတယ္။ ဘာလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီလုိလုပ္ခဲ့သလဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဟာ ဒီလုိလူေတြ ျဖစ္လုိ႔ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေရွ႕တေကြ႔မွာ ေရတခြက္နဲ႔ ေစာင့္ေနမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ မသိတဲ့ သူစိမ္း တေယာက္ေယာက္ရွိေနတယ္ဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ သိေနလုိ႔ပါပဲ။ ေနာက္တေကြ႔ေလးမွာ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ တခဲနက္အားေပးမဲ့သူ တေယာက္ေယာက္ ရွိေနလုိ႔ ပါပဲ။ အခက္ခဲဆုံး မုိင္ေတြကုိေရာက္လာခ်ိန္မွာ ဘယ္လုိမွ ဆက္မသြားႏုိင္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ထင္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အားေပးမဲ့သူတေယာက္ေယာက္ က်ေနာ္တုိ႔လဲက်ရင္ ထူေပးမဲ့သူ တေယာက္ေယာက္ အျမဲတန္းရွိေနတယ္။ ဒါကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ဒါကုိ သိေနပါတယ္။

အခုလုိ အဓိပၸါယ္မဲ့တဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈကုိ က်ဴးလြန္သူေတြ၊ ေသးသိမ္တဲ့ လူေတြက ဒါေတြကို နားမလည္ပါဘူး။ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ထက္ ဖ်က္ဆီးဖုိ႔ကုိ လုိလားျပီး ဒီလုိလုပ္ရင္ကုိပဲ သူတုိ႔ဟာ အေရးပါအရာေရာက္လာမယ္လုိ႔ အထင္ေရာက္ေနတာပါ။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ တဦးေပၚတဦးထားရွိတဲ့ ယုံၾကည္မႈေတြ၊ ေမတၱာေတြ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံကုိ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးမႈေတြ၊ အေပၚယံ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြကို ေက်ာ္လြန္ႏုိင္တဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဘာသာအယူ၀ါဒေတြ၊ ဒါေတြက က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ စြမး္အားေတြပါ။ အင္အားေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔လည္း ဗုံးတလုံးက က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ျပိဳလဲသြားေအာင္မလုပ္ေအာင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔လည္း က်ေနာ္တုိ႔ဟာ လဲက်မသြားပါဘူး။ ေၾကာက္ရြ႔ံမသြားပါဘူး။
က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းေနပါတယ္။ ဆက္လက္ ယွဥ္ျပိဳင္ေနပါတယ္။ ဆက္လက္ ၾကိဳးပန္းအားထုတ္ေနပါတယ္။ တည္ေဆာက္ေနတယ္။ လုပ္ကုိင္ေနတယ္။ ေမတၱာေတြေပးေ၀တယ္။ ကေလးေတြကို ေကၽြးေမြးသုတ္သင္တယ္။ ဒါေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔က တျပိဳင္နက္တည္း လုပ္ေနၾကတယ္။

က်ေနာ္တို႔ဟာ အတူတကြ ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ဖုိ႔၊ ဘ၀ကုိ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ဆင္ႏြဲဖုိ႔ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမိဳ႔ေတြထဲ ေလွ်ာက္ၾကျပီး နယူးေယာက္၊ ခ်ီကာဂုိ ပရိႆတ္ေတြနဲ႔အတူ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႔ အသင္းေတြျဖစ္တဲ့ Sox, Celtics, Partiots , Bruin ပဲျဖစ္ျဖစ္ ခ်န္ပီယံျပန္ျဖစ္ၾကသူေတြကုိ အားေပးၾကတယ္။
ပရိႆတ္ေတြ စုေ၀းျပီးဘိြဳင္စတြန္လမ္းမတေလွ်ာက္ ေလွ်ာက္သြားၾကမဲ့ ခ်ီတက္ပြဲၾကီးကုိ ေစာင့္ၾကည့္ၾကအုန္းမွာပါ။ ေနာက္ႏွစ္ဒီအခ်ိန္ ဧျပီလရဲ႕ တတိယေျမာက္ တနလၤာေန႔မွာ ကမာၻက ဒီအေမရိကန္ျမိဳ႔ကုိ ျပန္လာၾကျပီး ၁၁၈ ၾကိမ္ေျမာက္ ေဘာ္စတြန္မာရသြန္ပြဲမွာ ဘယ္တုန္းကနဲ႔မွမတူေအာင္ အားသြန္ခြန္စုိက္ ေျပးၾကပါအုန္းမယ္။ ဘယ္တုန္းကနဲ႔မွမတူေအာင္လည္း က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ခ်ီးေျမာက္အားေပးၾကပါလိမ့္မယ္။ ေစာင့္ၾကည့္လုိက္ၾကစမ္းပါ။

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေရွ႕မွာ ျပင္ဆင္ထားတဲ့ ျပိဳင္ပြဲကုိ သည္းခံႏုိင္ရည္ အျပည့္နဲ႔ ေျပးပါလုိ႔ က်မ္းစာေတြက က်ေနာ္တို႔ကုိ သင္ၾကားေနပါတယ္။ ဒီသင္ၾကားမႈကုိ က်ေနာ္တုိ႔ နာခံက်င့္သုံးေနတဲ့ တခ်ိန္ထဲမွာပဲ က်ေနာ္တုိ႔ဆီကေန အခ်ိန္ေစာစြာ
ေခၚယူသြားသူေတြကို ဘုရားသခင္က အနားမွာ ေခၚယူထားပါေစ။ သူတုိ႔ရဲ႕ မိသားစုေတြကို ဘုရားရွင္က ေျဖသိမ့္မႈေတြေပးပါေစ၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကုိ ဘုရားသခင္က ဆက္လက္ ေစာင့္ေရွာက္ပါေစ။
သမၼတ အုိဘားမားရဲ႔ မိန္႔ခြန္း၊ ဧျပီလ ၁၈ ရက္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္

No comments:

Post a Comment