Sunday, April 21, 2013

Life of Pi မွ ရတဲ့ သင္ခန္းစာ ၁၀ ခု





Life of Pi ရုပ္ရွင္ကို မၾကာေသးခင္ကပဲ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္နဲ႕အတူ ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း စာေရးဆရာ Yann Martel ရဲ႕ Life of Pi ၀တၳဳကို ဖတ္ၿပီးကာစ။ ဒီစာအုပ္ဟာ ခုိင္ၿမဲတဲ့ ယုံၾကည္မွဳေတြနဲ႕ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အႏၱရာယ္ေတြၾကားက အသက္ဆက္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့တဲ့ အံ့ၾသဖြယ္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ပါ။ စာေပဆုိင္ရာ ဆုေတြ ရရွိခဲ့တဲ့အျပင္ ရုပ္ရွင္ရိုက္ေတာ့လည္း ေအာ္စကာဆု ရခဲ့ပါတယ္။ Life of Pi ဟာ လက္ရာေျမာက္တဲ့ ဖန္တီးခ်က္ေတြနဲ႕ သင့္ရဲ႕ အာရုံကို ထူးထူးျခားျခား ဖမ္းစားႏုိင္တဲ့အျပင္ ဒီဇာတ္ကားမွာ ဘ၀အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ သင္ခန္းစာေတြလည္း ရွိပါတယ္။






၁။ အာရုံစူးစိုက္ပါ


ဒီစကားကို ပိုင္ရဲ႕ ဖခင္က ညစာ ထမင္းစား၀ုိင္းမွာ ပိုင္ကို ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပိုင္က မတူညီတဲ့ ဘာသာတရားေတြကို အရမ္းစူးစမ္းခ်င္ေနၿပီး အဲဒီဘာသာအားလုံးကို တစ္ၿပိဳင္တည္း ကိုးကြယ္ခ်င္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ။ မတူညီတဲ့လမ္းေၾကာင္းေတြကို တစ္ၿပိဳင္တည္းသြားဖို႕ဆိုတာ ခက္ခဲပါတယ္။ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကြဲျပားဆန္႕က်င္ေနတတ္တယ္၊ ရွဳပ္ေထြးမွဳေတြကို ျဖစ္ေစတတ္ၿပီး အာရုံစူးစိုက္ဖို႕ ခက္ခဲေစတတ္တယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အေရးပါလွတဲ့ စြမ္းအင္ေတြကို ျဖဳန္းတီးပစ္သလို ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။




၂။ ဘ၀ဆိုတာ စြန္႕စားခန္းပါ


က်ေနာ္တို႕ ကေလးတုန္းက ရွိခဲ့တဲ့ စြန္႕စားလိုစိတ္ေတြဟာ ႀကီးလာတဲ့အခါ ေပ်ာက္ဆုံးသြားၾကပါတယ္။ စူးစမ္း စြန္႕စားလိုစိတ္ဟာ သင့္ကို ငယ္ရြယ္သြားသလို ခံစားရေစႏုိင္ပါတယ္။




၃။ သက္ေသာင့္သက္သာဇုန္က ခုန္ထြက္


က်ေနာ္တို႕ဟာ သက္ေသာင့္သက္သာဇုန္ (comfort zone) မွာ ထုိင္ေနလိုၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕ဟာ စမ္းသပ္ၾကရမယ္၊ က်ေနာ္တို႕ကိုယ္က်ေနာ္တို႕ ရွာေတြ႕ဖို႕အတြက္ ဒီ သက္ေသာင့္သက္သာဇုန္ကေန ေက်ာ္လြန္ၿပီး သြားၾကရမယ္။ ဒါက သင့္ကို ခၽြန္ျမေစတယ္၊ သင့္လမ္းခရီးမွာ ေတြ႕လာတဲ့ အခြင့္အလမ္းတုိင္းကိုလည္း ဆုပ္ကိုင္ႏုိင္ေစတယ္။




၄။ က်ေနာ္တို႕အားလုံးမွာ တူညီတဲ့ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုရွိၾကတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အခက္အခဲေတြကေန ရွင္သန္ႏုိင္ဖို႕ပါပဲ


သက္ရွိအရာတုိ္င္းဟာ ဆက္လက္ အသက္ရွင္ႏုိင္ဖို႕ စဥ္ဆက္မျပတ္ ရုန္းကန္ေနၾကရပါတယ္။ ဒါကပဲ က်ေနာ္တို႕ကို ႏိုးၾကားေစတယ္၊ ရွင္သန္ျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ပိုၿပီး နားလည္လာေစတယ္။




၅။ ဘ၀ဆိုတာ စိတ္ႀကိဳက္ပုံေဖာ္ႏုိင္တဲ့အရာ


က်ေနာ္တို႕ဟာ တူညီတဲ့အရာေတြကို ေတြ႕ႀကံဳတတ္ၾကေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕ နားလည္အတုိင္း၊ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ဘ၀အေတြ႕အႀကံဳေတြအတုိင္းသာ အဲဒီအရာေတြကို တုန္႕ျပန္တတ္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႕ထံ ျဖစ္လာတဲ့အေျခအေနတုိင္းကို ဘယ္လိုတုန္႕ျပန္မလဲဆိုတာ က်ေနာ္တို႕ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ အေျခအေနရဲ႕ သားေကာင္အျဖစ္ အရွံဳးေပးလုိက္ႏုိင္တယ္။



၆။ ခြန္အားဆိုတာ အတြင္းက လာတာ


အခက္အခဲအခ်ိန္တုိင္းမွာ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ကို္ယ္တြင္းကလာတဲ့ ခြန္အားက က်ေနာ္တို႕ကို ေရွ႕ဆက္သြားႏုိင္ေစတယ္။ ဒီထက္ပိုတဲ့ စြမ္းအားမရွိပါဘူး။ ဇာတ္ကားထဲမွာ ပိုင္က ဘုရားသခင္ကို သူ႕ကို ဘာေၾကာင့္ ဒီဒုကၡေတြ ႀကံဳေတြ႕ေစရတာလဲလုိ႕ ေမးတယ္။ သူဟာ ဒီအရာေတြကို ျဖစ္သလိုႀကံဳေတြ႕လာတဲ့ ကိစၥေတြလို႕ မမွတ္ယူဘဲ သူ႕ကို စမ္းသပ္ေနတဲ့ အေျခအေနတစ္ခုလို႕ မွတ္ယူတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႕ရဲ႕ကိုယ္တြင္းကေန ခြန္အားကို ရွာေဖြၿပီး လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ရွင္သန္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ သင့္မွာ သင္သိထားတာထက္ပိုတဲ့ သတၱိေတြ ရွိတယ္။

No comments:

Post a Comment